2011-12-02

Vintrigt julkort

Har skapat ett vintrigt julkort. Tycker Quickutz lyktstolpe som jag använt på det här kortet är så läcker, men har tyckt att det är lite synd att den här så lång, det kan vara svårt att använda den på kort. Ett alternativ är självklart att låta den sticka ut över kortet, det kan vara jätteläckert, men svårt när man som med julkort vill kunna skicka dem i ett kuvert. Tycker också det är synd att kapa för mycket av foten. I det här fallet gjorde jag som så att jag klippte av själva lyktan och foten så att jag bara hade själva stolpen kvar, sedan trimmade jag av lite av längden på stolpen och klistrade fast lyckta och fot igen. För att det inte ska bli allt för oproportionerligt får jag fortfarande kapa lite av foten, men jag får med en stor del iaf. Dessutom känns det faktiskt som att man får lite extra dimension i motivet när lyktan och foten hamnar lite över stolpen.



Pojken är en stämpel från The Greeting Farm och textstämpeln kommer från Reprint.

3 kommentarer:

Majsan sa...

Åh så härligt vintrigt kort, gillar ju blått o vitt, så snyggt!!

Ha en härlig helg!!

Kramiz Majsan

Jenny sa...

Jättefint, blev också lite förälskad i lyckstolpen.Snyggt.
Kram Jenny

Gurkiss sa...

Helt underbart och läckert vintrigt kort...

Ha de gott.
Kram Gurkiss